Friday, April 8, 2011

Lost in Our own World

Assalamualaikum

sihat semua? alhamdulillah. saya pun sihat sihat belaka *siyes tengah sakit badan neyh haha. sebab apa sakit? haaa meh akak nak cite ni eh akak?ermmm..meh adik nak cite skit..adik? pun tak sesuai..*ce cite ce cite..okay okay hahha nak cite semalam gua dengan teman teman gua.. *rock pulak ishh hilang ayu.. pergi ke Lost World of Tambun. saja nak spend time bersama sama dengan teman sebelum ada yang berangkat ke sana ke mari kan susah nak jumpa. event ni mulanya dicadangkan oleh Sharifah Nur Syafiqah al Yahya a.k.a EPAH! hehe dah lama sangat dah plan tak silapnya. siap suruh pilih pilih tarikh lagi apa sume. last last 7 April jugak yang berjaya dipilih. mulanya macam ramai yang boleh pergi. tapi bila makin lama makin dekat dengan tarikh nak perginya sorang sorang tak jadi pergi.sedih sedih.huaaaaaaaaaaaa.

okaylah moh kita sambung lagi citenya. pagi pagi bangun ya udah siap bersemangat semuanya. barang dah ready lama da.since the 1st day epah cadangkan nak pergi tuh. *nampak benoo nipunyaa..hahah lepas itu saya tunggu epah jemput saya kat rumah..sesat sesat kejap mencari rumah saya lepas dah jumpa straight terus ke Lost World. haha kami yang paling lambat sekali. konon nak sampai tepat pukul 10 haha tapi lostworld tuh pun bukaknya pukul 11. rilek sudah. hehe okay sampai dah peluk cium semua orang *gaya macam bertahun tak jumpee. epah yang bile tiketnya. memandangkan kami memilih hari weekdays jadi taklah ramai orang yang ada kat lostworld tuh tak macam hari hari cuti sekolah. confirm sesak semacam.

masuk masuk dah ada cameraman nak tolong tangkap kan gambar. bagus dia buat macam tuh. dia tangkap tangkap cantik2 lepas tuh sebelum balik dia bagi kite tengok and kita pun excited sebab cantik terus beli tak pkir 2 kali dah hahah..good business there i see. hehe okay dah tett tett masuk terus mood bertukar. dah berlagak macam dekat Hawaii lah Miami lah macam macam. simpan barang dekat loker *tempat loker dua tuh macam bank kene tekan macam nak amik duit..best pulak.haha dah tuh apa lagi terjun dalam airrr...tapiiiiii...aduhh tak aman hidup kejap. ada life guard neyh duk pritt pritt wisel nya..dia tak bagi mandi kot sebab ada yang pakai seluar track *termasuk saya haha. dah tak boleh pakai da sekarang.dulu boleh je tuh berani tuh. apa lagi ishhh dah dia tak bagi tak puas hati dan tak paham kenapa tak boleh. saya dengan beraninya *konon padahal da tarik nafas sedalam dalamnye dah tuh. pergi kat lifeguard tuh kan..bertanya..

saya: excuse me?
LifeGuard: yeee? 
saya: *eh muka dia macam mat luthfi pulak da....ermmm nape tak leh pakai seluar track?*gaya budak 5 tahun bertanya hahha
LG: ermmm tak boleh sebab seluar tuh bila masuk dalam air dia jadi berat and boleh buat orang lemass...
saya: *muka blur kejap and macam nak je tnya lagi 'boleh bagi 5 sebab lagi?' hahahha tapi aduh dia dah cakap elok elok kan..saya pun owhhhh...okay okay..
LG: nak main air boleh tapi dekat saneee *tunding jari dekat tempat mandi budak budak and river cruise tu jeh boleh..
saya: *angkat kening jap..aiii dia perliiiiii ke? hahhaa okay okay i get the point there...thankyou!xD

apa lagi...bershopping lah saya di bazaar lostworld tuh semata mata nak bersuka ria dalam lostworld..atee dah bayar masuknya mahal mahal takkan nak main tempat mandi budak budak je?haha dah bertukar apa sume! barulah selamat rasanya daripada tiupan wisel orang orang lostworld neyh. haha kalau ramai ramai orang ni sure dia tak perasan tapi ni sebab tak ramai tuh yang diorang buat keje skit tuh..hahah okay. nak cite apalagi kan sumenya berkaitan dengan air lah..ke sana ke mari..dah tuh kat tambun lately petang petang selalu hujan.soo hujan la jugak semalam..tapi kami tetap main jugak sebab hujan rintik rintik nasib kejap kalau tak.sia sia je. lepas tuh naik mende pusing pusing tuh..alaaa tak ingat nama haha..duk macam kat atas buaian lepas tuh dia naik atas pusing pusing macam merry-go-round.dan disebabkan tak ramai orang jugak lah..abang yang jaga tempat tuh gave us a second ride.mula ingat dah abes da nak stop..tibe tibe ZUUUPP! dia naik atas balik..owh goyang kaki la kami semua kat atas sebab suke. haha lepas tuh naik slidee kat atas tuh. saya naik 2 kali je. 1st dengan Syaida lagi satu dengan Shaira lepas tuh tak sanggup dah.hahah sakit jantung. then petang around 5 macam tuh hujan lebat ! kami semua pun dah penat.stop main and decided to balik. tapi tapi sebelum balik tuh singgah kedai makan family amaleena dekat QAYYUM. makaan lah ramai ramai dekat situ sambung sambung meja. berderet je semua.kecoh! biasalah tuh hehe 

itu sajalah kisah kami di Dunia Sesat! ngeee :D


2 comments:

Epah said...

Kalau ada button like kat blogger ni, sy akan click haha! :D

$yAr!FaH L!yaNa said...

weeee!! hehe epah epah! thanx for the ridee!!! heheh <3 <3